S E C T I O N S

-  1: Wat is er mis?
-  2: Gemeengoed
-  3: Methodiek
-  4: Technologie
-  5: Maak de media
-  6: Extra
-  7: Links

A R T I C L E S

-  Propaganda-machine
-  Filter 1: Eigendom
-  Gigantjes
-  Filter 2: Advertenties
-  Filter 3: Sourcing the media
-  Hearts and minds
-  Filter 4: FLAK
-  Filter 5: Anti-communisme
-  Factor 6: Ten oorlog

Propaganda-machine

 
 


Something’s rotten... Excuseer? Big things are rotten in the State of Media! Waarom gaan de media zo in de fout? Omdat ze zich als propagandamedia moeten gedragen in een wereld ’waar de rijkdom in steeds minder handen geconcentreerd is en waar grote tegenstellingen bestaan tussen de belangen van de klassen’. Zo formuleerden Noam Chomsky en Edward S. Herman het in 1987 in hun boek Manufacturing Consent. Zij vatten de werking van de mainstream-media samen in hun Propaganda-Model.

 
 

IN DIT ARTIKEL: Vijf filters // Up to date // Kritiek // Wel op de bal spelen //


links DeWereldMorgen.be | GetBasic
supporters éditions epo uitgeverij | fonds pascal decroos
contact han | raf | bruno
website based on a design by red kitten

Creative Commons License